Jakie jedzenie po treningu? Poznaj nasze propozycje

Strona główna » Jedzenie w survivalu » Jakie jedzenie po treningu? Poznaj nasze propozycje

Rozpalenie ognia powinno być jedną z wielu podstawowych umiejętności każdego survivalowca. W tym artykule przeczytasz jak z powodzeniem rozpalić ognisko.

Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez ten proces zaczynając od wybrania odpowiedniego miejsca na palenisko, poprzez przygotowanie materiałów, na wyborze najlepszej podpałki kończąc.

Jak rozpalić ognisko

Jedzenie potreningowe stanowi podstawę, o której niestety wielu sportowców zapomina. Jest fundamentem, bez którego budowanie wartościowej masy mięśniowej nie przyniesie zadowalających efektów i przekształci się w syzyfową pracę. Warto bowiem mieć świadomość, że w krótkim okresie po zakończeniu ćwiczeń otwiera się tzw. okno anaboliczne – moment, w którym organizm maksymalnie czerpie składniki odżywcze z pożywienia. W ten sposób mięśnie mogą otrzymać najważniejsze makroelementy, a jednocześnie przyspieszeniu ulega proces regeneracji potreningowej.

Jedzenie po treningu – przykładowe przepisy

Jedzenie potreningowe to szeroki wybór przepisów, dzięki czemu konkretne danie można dostosować do indywidualnych potrzeb oraz preferencji smakowych. Poniżej prezentujemy tylko kilka receptur, które mogą być inspiracją do tworzenia własnych kompozycji.

  • Omlet owsiany

To prosta i szybka przekąska, która świetnie sprawdzi się w roli posiłku potreningowego. Jest niezwykle pożywna i sycąca, stając się jednocześnie „paliwem” dla mięśni.

Składniki to: 3 jajka, 3 łyżki płatków owsianych, wiórki kokosowe, płatki migdałów, pestki słonecznika, olej kokosowy, 1 łyżeczka syropu klonowego.

Oddziel białka od żółtek, a następnie białka ubij w misce na sztywną pianę. Płatki owsiane zmiel na mąkę. Do piany dodaj żółtka oraz mąkę, wymieszaj do uzyskania gładkiej i jednolitej masy. W tym czasie rozgrzej patelnię i wylej masę. Smaż do zarumienienia omletu i odwróć na drugą stronę. Polej odrobiną syropu klonowego i posyp wiórkami, płatkami migdałów, słonecznikiem.

  • Kurczak z batatami

To jedzenie po treningu stanowi połączenie białek i węglowodanów. Danie jest niezwykle sycące, a przy tym spełnia walory regeneracyjne.

Składniki to: 205 g piersi z kurczaka, 120 g batatów, 1/2 jabłka, szczypta cynamonu, sól i pieprz do smaku.

Kawałki piersi z kurczaka pokrój w kostkę lub paski. Bataty i jabłko pokrój w kostkę. Całość wrzuć na patelnię i dopraw do smaku przyprawami. Możesz przygotować większą ilość tego dania i przechować w lodówce – dzięki temu będziesz mieć szybkie jedzenie na kilka dni treningowych.

  • Wołowina z sosem pomidorowym i dynią

To spory posiłek, który pozwoli zaspokoić duży głód. Jest bardzo sycący, a jednocześnie stanowi solidny zastrzyk białka.

Składniki to: 250 g chudej wołowiny, nieduża główka dyni, passata pomidorowa, ząbek czosnku, oregano.

Mięso pokrój w kostkę i chwilę podsmaż na patelni. Dodaj obraną i pokrojoną w kostkę dynię. Smaż przez chwilę, a następnie podlej wodą i duś przez ok. 40 minut (jeśli woda wyparuje, dodawaj ją systematycznie). W tym czasie przygotuj sos pomidorowy z passaty oraz czosnku i oregano. Gdy mięso i dynia będą już gotowe, dodaj je do sosu.

Jeżeli czas nagli – chcesz zmieścić się w oknie anabolicznym – a nie masz czasu na gotowanie, zamów jedzenie online. Wystarczy skorzystać z pośrednictwa portalu gastronomicznego, aby złożyć zamówienie na wartościowy potreningowy posiłek – z dostawą pod wskazany adres.