Jak poprawić swoją wytrzymałość – rady dla początkujących

Kategoria artykułu: Blog
Dlaczego warto ćwiczyć

Jak poprawić swoją wytrzymałość – rady dla początkujących

[artykuł sponsorowany]

Od czego powinien zacząć ktoś pragnący poprawić swoją kondycję fizyczną? W przypadku osób, które przez wiele lat unikały wysiłku fizycznego rozpoczęcie regularnych treningów może być trudne. Dlatego przed rozpoczęciem ćwiczeń warto je wcześniej dokładnie zaplanować. Dzięki temu trening nie tylko stanie się efektywniejszy, ale również bezpieczniejszy.

Od czego zacząć pracę nad kondycją fizyczną?

Niestety większość z nas zbyt mało czasu poświęca na aktywność fizyczną. Obecnie istnieje bardzo wiele różnych sposobów na unikanie ruchu. Zamiast chodzić jeździmy samochodem, zamiast wchodzenia po schodach wybieramy windę. Nic więc dziwnego, że z zasady zbyt mało się ruszamy.  

Osoby początkujące, nie powinny zaczynać od intensywnego treningu, lecz w pierwszej kolejności zmienić styl życia na bardziej aktywny. Należy tak zorganizować sobie dzień by ograniczyć korzystanie z samochodu. Jeśli to możliwe, to do pracy i na zakupy wybierać się na piechotę lub rowerem. Warto też zrezygnować z windy na rzecz schodów.

Ćwiczenia dla osób początkujących

Po kilkunastu dniach, gdy poczujemy, że nasz organizm przyzwyczaił się do zwiększonego wysiłku fizycznego można przejść na kolejny poziom, czyli zacząć codziennie trenować. W tym wypadku również stopniujemy wysiłek. Pierwszym ćwiczeniem dla osób początkujących powinien być szybki marsz. Okazuje się, że ten prosty rodzaj wysiłku fizycznego, jeśli jest tylko wykonywany systematycznie jest świetnym sposobem na poprawę naszej kondycji. Gdy poczujemy, że marsz już nam nie wystarcza należy zwiększać stopniowo tempo i przejść do marszobiegu a następnie do biegu.

Wraz z nadejściem jesieni i zimy nie musimy rezygnować z aktywności fizycznej. Obecnie praktycznie w każdej większej miejscowości istnieją profesjonalne siłownie lub klubu fitness, w których można korzystać ze sprzętu do ćwiczeń aerobowych takich jak: bieżnia, wioślarz, orbitrek czy stepper. Jeśli nie mamy takiej możliwości możemy trenować w domu. Obecnie zakup sprzętu do ćwiczeń nie jest niczym trudnym. Najtańszy rower treningowy można kupić już za kilkaset złotych.

Dlaczego warto ćwiczyć?

By uzyskać zadowalające rezultaty wystarczy trenować regularnie (co najmniej trzy razy w tygodniu). Ważne jest również by każdorazowo trening trwał około dwadzieścia minut.

Aktywność fizyczna nie tylko wpływa na naszą kondycję. Osoby, które dużo się ruszają rzadziej chorują i cieszą się lepszym samopoczuciem. Są one również bardziej odporne na działanie stresu.

 

asda

To Cię może zainteresować!

Co daje koszulka termoaktywna?

Bycie aktywnym ma same zalety. Bez względu na to czy biegamy, czy uprawiamy jakiś inny sport, zdecydowanie warto

Read More...

Mały pacjent to wymagający pacjent

Wiemy, że często już jako dorośli na myśl o dentyście czujemy niepokój i ścisk w żołądku. Nie ma się

Read More...

Kuchenka Spider firmy Mil-Tec

Recenzja mogła powstać dzięki uprzejmości firmy Milworld.pl - dowiedz się więcej Jeśli wierzyć mitom, to dzięki Prometeuszowi człowiek „oswoił ogień”.

Read More...

Zostaw komentarz::

Twój adres email nie zostanie opublikowany, ani nie będzie wykorzystywany w celach marketingowych

Mobile Sliding Menu