Pomysły na ćwiczenia w domu z paraletkami drewnianymi

Kategoria artykułu: Blog

[Materiał zewnętrzny]

Ćwiczenia nie muszą wiązać się z kosztownymi wydatkami, np. karnetem na siłownię czy trenerem personalnym. Nie muszą też wymagać wielu przyrządów w domu – wystarczy kilka elementów, by móc przeprowadzać bardzo skomplikowane programy treningowe, które w niczym nie ustępują efektom regularnych treningów siłowych. Wszystko dzięki kalistenice i paraletkom. Jak to połączyć?

Czym jest kalistenika?

Zanim dowiesz się, jakie ćwiczenia będą najlepsze z paraletkami, musisz wiedzieć, czym jest kalistenika. Najbardziej ogólnie to ćwiczenia z własną masą ciała, które są odpowiednie zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, dla zaawansowanych, ale także dla początkujących. Jest odpowiedni dla wszystkich entuzjastów, którzy chcą zyskać masę mięśniową, pozbyć się podskórnego tłuszczu i poprawić swoją kondycję fizyczną i psychiczną, a przy tym nie chcą wydawać wielu pieniędzy na sprzęt czy trenera. Efekt? Silne, wzmocnione i wyraźnie zarysowane mięśnie. A ćwiczyć możesz wszędzie. Wystarczą paraletki drewniane i pomysł.

Pompki w wersji dla wymagających

Przy zwykłych pompkach o wiele trudniej utrzymywać właściwą postawę, co sprawia, że często stają się nieefektywne. W przypadku paraletek problem ten znika. Klasyczne uchwyty do pompek służą tylko do nich, a paraletki są bardzo uniwersalne. Jeśli są wyższe, pomagają w pogłębieniu ruchu rozciągnięcia mięśni oraz klatki piersiowej, a przez to wpływają na zwiększenie wydajności efektów treningowych. Jak dokładnie trenować? Z paraletkami drewnianymi łatwo wykonasz pompki w pozycji pike, pompki z nogami na podwyższeniu czy pompki z szerokim rozstawem ramion.

Klasyczne L-sit i V-sit

Paraletki i ciężar własnego ciała to także świetne elementy do wykonywania jednego z najbardziej klasycznych ćwiczeń kalestenicznych oraz jego wariantów. Mowa o L-sit, które polega na tym, by dłonie trzymać na paraletkach w siadzie, nogi mieć wyciągnięte do przodu i sylwetkę wyprostowaną. W ten sposób utworzysz kształt litery „L”. Następnie unosisz się nad ziemię, zachowując stałe napięcie mięśni, co pozwoli utrzymać się w takiej pozycji. Ćwiczenie wymagające i bardzo dobrze wpływające przede wszystkim na wzmocnienie mięśni – ich siły oraz wytrzymałości na długotrwałe obciążenia. Możesz szukać różnych wariantów tego ćwiczenia, między innymi z podkulonymi nogami czy z wyższym uniesieniem nóg – do kształtu litery „V” (tzw. V-sit).

Planche – polska deska z drewnianymi paraletkami

Jedno z najsłynniejszych i najtrudniejszych ćwiczeń z paraletkami drewnianymi to deska. W ogóle jest to ćwiczenie dla wymagających, które znakomicie rzeźbi wiele partii mięśniowych. Chodzi tu o to, byś wyniósł ciało – nogi i tułów – ponad ziemię na prostych dłoniach. Jest wiele różnych wariantów, między innymi tzw. kruk. Dzięki paraletkom wykonasz to ćwiczenie lepiej, dokładniej i wygodniej.

Trzy proste ćwiczenia i wiele więcej

To tylko kilka najbardziej klasycznych propozycji z kalisteniki, dzięki którym łatwiej zrozumiesz ćwiczenia z ciężarem swojego ciała i paraletkami. Wszystko po to, by wygodniej i skuteczniej dbać o własne ciało i nie przepłacać na siłowni.

Więcej informacji znajdziesz na https://senseipro.pl/paraletki/

To Cię może zainteresować!

Czy warto zapisać dziecko na obóz survivalowy?

Ostatnimi laty coraz większa liczba rodziców, szukających pomysłu na wakacje dla swojego dziecka, decyduje się zapisać swoją pociechę na

Read More...

Życie poza systemem, czyli survival na pełny etat

Umiejętności związane z radzeniem sobie w najtrudniejszych warunkach powinny być prowadzone w szkołach tuż obok zajęć wychowania fizycznego. Dla

Read More...

Podręczne noże survivalowe dla twardych podróżników

Ludzie uwielbiają się sprawdzać. W sporcie, nauce, pracy czy tak ogólnie – życiowo. Jedną z takich form sprawdzenia się

Read More...

Zostaw komentarz::

Twój adres email nie zostanie opublikowany, ani nie będzie wykorzystywany w celach marketingowych

Mobile Sliding Menu