Zastosowanie nart freeride

narty vixen

Zastosowanie nart freeride

[artykuł sponsorowany]

Narciarstwo freeride cieszy się coraz większą popularnością. Do uprawiania jazdy poza trasami niezbędne jest jednak zadbanie o odpowiednie narty. Dzięki nim penetrowanie ośnieżonych nawisów skalnych, otwartych równin oraz terenów leśnych będzie znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe. Jakie cechy charakterystyczne posiadają zatem narty przeznaczone do jazdy freeridowej?

Narty do jazdy freeride

Standardowe narty freeride są stosunkowo szerokie. Najwęższe z nich mają pod wiązaniem szerokość 90 mm, a najszersze nawet 130 mm. Elementem dominującym w ich konstrukcji jest sporej wielkości rocker na samym czubku, dzięki któremu uzyskać można lepsze warunki jazdy po głębszym śniegu. Narty freeride wyróżniają się nie tylko dużą szerokością, ale też sporą długością. Zapewniają dzięki temu odpowiednio dużą przestrzeń kontaktu z podłożem.

Konstrukcja nart do freeride

Zazwyczaj narty freeride- https://shop.majestyskis.com/pl/22-freeride powstają z drewna. Ze względu na użytkowanie poza trasami masowo naśnieżanymi i ubijanymi, narażone są na zniszczenia ślizgów oraz krawędzi. Uszkodzenia te wymagają naprawy, ponieważ przedostanie się wody do wnętrza konstrukcji może skutecznie naruszyć strukturę narty. Niezbędne jest także dokładne smarowanie, ponieważ w przeciwnym wypadku występuje ryzyko klejenia się nart do topniejącego śniegu. Gruba struktura dodatkowo minimalizuje negatywne skutki oddziaływania kamieni i korzeni na ślizgi.

Pożądane cechy nart freeride

Dobre narty freeride powinny posiadać splanowane ślizgi i równe krawędzie, pozbawione ubytków oraz dziur. Struktura krzyżowa musi być gruba i wyraźna. Najlepiej, żeby komplet wygrzany został w specjalnej komorze – w ten sposób zapewnić można wysoki poziom nasączenia ślizgów odpowiednią ilością smaru. Narty freeride powinny być też posmarowane za pomocą profesjonalnego żelazka. Ich konstrukcja musi mieć prawidłowo wyregulowane wiązania. Krawędzie powinny być ostre, ale jednocześnie niezbyt agresywne. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie dodatkowego tuningu z udziałem gumy.

Back To Top