Nowy trend gimnastyczny

Strona główna » Blog » Nowy trend gimnastyczny

Kółka gimnastyczne, potocznie zwane również z angielskiego ringami, święcą wielki powrót do siłowni domowych sal ćwiczeń. Dzięki nim można ćwiczyć nie tylko mięśnie pleców, barków, bicepsów, tricepsów, pośladków czy brzucha, ale dosłownie mięśnie całego ciała. Podczas wykonywania nawet najprostszego ćwiczenia z użyciem kółek gimnastycznych musimy zachować pełną koncentrację i świadomość własnego ciała, aby wszystkie mięśnie były cały czas napięte.

Przykładowe ćwiczenia z kółkami gimnastycznymi

1. Odwodzenia stóp.

2. Podciągania do poziomu.

3. Brzuszków skośne.

4. Muscle up jest to jedno z najbardziej wymagających ćwiczeń jakie można wykonać z wykorzystaniem kółek gimnastycznych.

Kółka gimnastyczne a trening

Praca kółkami angażuje jednocześnie wiele grup mięśniowych, dzięki czemu efekty ćwiczeń są widoczne a stosunkowo krótkim czasie. Bardzo łatwo tez zwiększać stopień trudności tych ćwiczeń poprzez zmianę kąta nachylenia ciała. Jest to bez wątpienia duży plus ponieważ łatwo modyfikować ćwiczenia bez konieczności kolekcjonowania dodatkowego sprzętu.

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że praca z kółkami to przede wszystkim rozwój górnych mięśni ciała, jednak odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń pozwoli również wzmocnić również nogi czy pośladki.
Trening z kółkami gimnastycznymi wymaga odpowiedniej koncentracji. Nie bez powodu się mówi, że ćwiczenia na ringach wymagają tyle samo siły co precyzji, już samo utrzymanie właściwej pozycji wyjściowej jest nie lada wyczynem.
Ćwiczenia na kółkach można równie dobrze wykonywać na siłowni jak i domu, ponieważ kółka są niezwykle łatwe w montażu i zajmują bardzo mało miejsca, często montowane są na hakach pod sufitem dużo rzadziej na drążkach rozporowych.

Ćwiczenia z kółkami gimnastycznymi pozwalają wzmocnić mięśnie brzucha, pleców, pośladków i ud, dzięki czemu sylwetka będzie bardziej wyprostowana i smukła. Trening ten ma też duże znaczeni dla stabilizacji stawów oraz poprawy koordynacji ruchowej. Dzięki systematycznym ćwiczeniom można też znacząco zminimalizować ryzyko kontuzji.