Jakie jedzenie zabrać z domu – Survival

Kategoria artykułu: Jedzenie w survivalu

Jaki prowiant brać w drogę?

Gdy wyruszasz w wędrówkę, nie ważne, czy dużą czy mała, zazwyczaj bierzesz ze sobą jedzenie i picie (jeżeli tak nie robisz, działasz na swoją niekorzyść), w tym artykule powiem Ci, co warto brać ze sobą w drogę, a co lepiej sobie odpuścić.

Gdy zabierasz z domu żywność, musisz pamiętać o kilku podstawowych zasadach, mianowicie:

Jedzenie musi być odporne na czynniki atmosferyczne, na ciepło oraz wodę – zimno nie jest problemem, ponieważ w niskich temperaturach, bakterie nie rozwijają się, a żywność jest dłużej przydatna do spożycia. Tutaj polecam konserwy. Po otwarciu konserwy zawsze jedz ją do końca. Otwarta konserwa szybko się psuje i nie nadaje do spożycia. Oprócz konserw mięsnych i rybnych, możesz kupować także gotowe zestawy z warzywami czy makaronem. Przy wyborze konserwy, koniecznie przeczytaj jej skład. Konserwy które posiadają, mniej niż 30% mięsa lepiej od razu sobie odpuścić, a te powyżej 60% uznawane są za smaczne. Pamiętaj! Jeżeli puszka konserwy wybrzuszyła się, lub po jej otwarciu pachnie albo wygląda nie tak jak powinna – nie spożywaj jej! Biegunka i wymioty spowodowane, spożyciem starego jedzenia odwodnią Cię i załamią psychicznie, czyli zmniejszą Twoje szansę na przeżycie. Oprócz konserw, możesz wyposażyć się w specjalne jedzenie wojskowe. Są to specjalne, hermetycznie pakowane paczki, w których znajdziesz herbatniki, cukierki, gumy do żucia, oraz specjalnie wzbogaconą wysokokaloryczną żywność, która po dodaniu wody, sama się podgrzewa i smakuje naprawdę dobrze (może to być np. ciepły kotlet z warzywami). Warto również zabrać ze sobą słodycze, szczególnie te produkowane dla sportowców – są one bogate w kalorie, a także w minerały i witaminy.

Czy warto brać zupki chińskie?

Wiele osób zabiera ze sobą tzw. zupki chińskie, czyli ogólnie rozumiane potrawy, które zalewa się wrzącą wodą, one pęcznieją i nadają się do spożycia. Takie pożywienie, dostarcza bardzo mało energii (ok 80 kcal/ zupka), więc nie może stanowić głównego składnika Twojej diety (dowiedz się więcej na temat zapotrzebowania kalorycznego)! Jednak również takie jedzenie jest dobre, ponieważ ciepły, smaczny posiłek, bardzo podnosi na duchu – a dobre nastawienie jest kluczowym elementem przetrwania. Taki posiłek ma jednak swoje wady, mianowicie potrzebuje wody, w dodatku wrzącej. Pamiętaj jedzenie tego typu jedzenia na sucho (nie zalanego wrzątkiem), jest bardzo złym pomysłem, ponieważ bardzo odwadnia organizm.

Wykaz produktów:

Produkty wysoko kaloryczne: czekolada, budynie/kiśle w proszku, czekolada/krem w proszku, cukierki.

Te produkty potrafią dać naprawdę duże “kopa energetycznego”, jednak nie posiadają niezbędnych składników odżywczych, dlatego nie mogą być głównym składnikiem Twojej diety.

Zdrowe śniadanie: morele, śliwki, suszony banan, rodzynki, płatki owsiane.

Śniadanie musi być bogate w składniki odżywcze, oraz zapewnić Ci dużo energii, która “napędzi” Cię na resztę dnia.

Przekąski: herbatniki (czekoladowe, zbożowe), krakersy.

Jeżeli podczas długich marszów, chcesz zachować sprawność fizyczną, oraz trzeźwość umysłu, nie możesz pozwolić do zbyt dużego “spadku energii” w Twoim organizmie. W tym celu możesz co jakiś czas, jeść jedną z powyższych przekąsek.

Napoje

Wiele osób zabiera w teren różnego rodzaju słodzone napoje gazowane – niestety nie są one dobrym rozwiązaniem, ponieważ nie nawadniają dostatecznie organizmu, oraz nie są zdrowe zarówno dla układu trawiennego jak i dla całego ciała.

W trasę najlepiej brać zwykłą wodę mineralną, oraz ewentualnie herbatę czy kawę w torebkach (pamiętaj, aby przechowywać je w szczelnym pojemniku, odpornym na wodę). Dodatkowo możesz wziąć se sobą tabletki rozpuszczalne w wodzie (typu plusz), które wzbogacają wodę w niezbędne minerały. Na koniec mała uwaga dotycząca picia wody. Pamiętaj o tym, żeby nigdy nie pić kiedy dyszysz (mam na myśli dyszenie spowodowane wysiłkiem). W takiej sytuacji, należy przepłukać gardło, poczekać aż organizm się uspokoi, a oddech unormuje i wtedy zacząć pić. W przeciwnym wypadku, możesz sobie uszkodzić płuca.

To Cię może zainteresować!

Narty zjazdowe – jak wybrać model dla początkującego narciarza?

Sezon narciarski już wkrótce się rozpocznie, dlatego coraz więcej osób poszukuje dla siebie nart, na których mogłyby one rozpocząć

Read More...

Taktyczne zegarki TRASER idealne na survival

Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o tym, by posiadać prawdziwie wojskowy zegarek, z możliwościami oraz technologiami wykorzystywanymi przez armię, to mamy

Read More...

Pomysły na ćwiczenia w domu z paraletkami drewnianymi

Ćwiczenia nie muszą wiązać się z kosztownymi wydatkami, np. karnetem na siłownię czy trenerem personalnym. Nie muszą też

Read More...

Zostaw komentarz::

Twój adres email nie zostanie opublikowany, ani nie będzie wykorzystywany w celach marketingowych

Mobile Sliding Menu